بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

چگونه در یک رابطه خوشحال باشیم؟

چگونه در یک رابطه خوشحال باشیم؟


همیشه در نظر داشته باشید که شما و شریکتان با هم مساوی هستید از تمامی جهات . همیشه بودن در یک رابطه با جنس مخالف بسیار هیجان انگیز است. مهمترین نکته در ذهن شما این است که اگر زمانی فرد مورد علاقه تان را پیدا کردید، تا چه زمانی می توانید با او در رابطه باقی بمانید؟ خوب، بزرگترین نگرانی این است که چگونه در یک رابطه شاد و راضی باشیم! اما در آخر، یک رابطه سالم، رابطه ای است که هم دختر و هم پسر از بودن با هم خوشحال باشند! در زیر مواردی برای رسیدن به این شادی لیست شده است.

ادامه مطلب ...

بلوغ با جسم و روان دختران چه می‌کند؟


بلوغ با جسم و روان دختران چه می‌کند؟



با دکتر صفیه شهریاری، متخصص زنان و زایمان درباره علایم و بحران‌های همین دوران گفتگو کرده‌ایم.



 اهمیت این دوره از زندگی در چیست؟ چرا بلوغ را دوره مهمی از زندگی می‌دانند؟ببینید؛ طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، نوجوان به گروه سنی 10 تا 19سال اطلاق می‌شود که با تحول‌های فراوان جسمی و روانی همراه است و موجب تغییر نگاه فرد نسبت به جهان اطراف، رفتار و احساساتش می‌شود. نوجوان گاهی دچار تشویش و نگرانی شده و تصمیم‌گیری‌ برایش سخت می‌شود. از مسایل عمده‌ دیگری که نوجوان در دوره بلوغ با آنها روبه‌رو ست، تغییرهای جسمانی است و اگر نوجوان و اطرافیان به خوبی از این تغییرها آگاهی نداشته باشند، این باعث تشویش و نگرانی خودش و اطرافیان می‌شود. علاوه بر این، وجود پاره‌ای اعتقادها و باورهای سنتی نیز می‌تواند به مشکل‌های نوجوان بیفزاید. اگر نوجوان مسایل و مشکل‌های بلوغ را در محیطی سرشار از تفاهم، صمیمیت و آگاهی و با کمک خانواده و جامعه بشناسد، این دوره را به خوبی طی می‌کند و با نشاط و سلامت پا به عرصه بزرگسالی می‌گذارد. در حال حاضر، بیش از 5/1 میلیارد نفر از جمعیت جهان را نوجوانان تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه زیربنای بزرگسالی افراد در دوره بلوغ به وجود می‌آید و بسیاری از مشکل‌های مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی جوانان ریشه در دوران بلوغ دارد، آشنایی با دوران بلوغ برای نوجوانان و والدین آنها امری ضروری است.
ادامه مطلب ...

دلایل کم شدن میل جنسی چیست؟

دلایل کم شدن میل جنسی چیست؟


با توجه به این حقیقت می توان اذعان کرد که اگر دچارکاهش میل جنسی و یا هر نوع اختلال دیگر در این عملکرد هستید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا دلیل اصلی آن مشخص شود.


 سلامت نیوز :در ادامه به بعضی از مهم ترین بیماری هایی که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد اشاره می کنیم.
ادامه مطلب ...