بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

ده سوال ضروری که باید پیش از ازدواج از یکدیگر بپرسید



ده سوال ضروری که باید پیش از ازدواج از یکدیگر بپرسید

همواره از شنیدن واژه "ازدواج"، موجی از شادی و هیجانات آن مثل، جشن، حلقه، نامزدی و ...از ذهن ما می گذرد، امّا خوب، مراسم عروسی تنها مثل رویایی شیرین یک شبه تمام می شود و بعد از آن چیزی که بسیار مهم است کیفیت زندگی مشترک زوجین در روزهای آینده است. در اینجا با بهره گیری از جدیدترین تحقیقات، به ده نکته از ضرورترین مسائلی که هر کدام از دو طرف، قبل از ازدواج باید بدانند، اشاره می کنیم تا شما هم بی گدار به آب نزنید!!

ادامه مطلب ...

جوانی که باید ازدواج کنند



حکمت خداوند متعال از ایجاد غریزه جنسی استمرار و بقای نوع بشر است و لذا سالم‏ترین و مطلوب‏ترین نوع مواجهه با آن و بهترین راه حل مقابله با آن، ازدواج و نکاح مشروع است. انسان با ازدواج بموقع و در وقت نیاز، بی‏آنکه به دیری یا زودی آن فکر کند، به مقبول‏ترین و کامل‏ترین صورت خود به نیازمندی خویش پاسخ مثبت می‏دهد و پیش از آنکه به عواقب و پی‏آمدهای آزار دهنده و فشارهای غریزه و به دنبال آن عقده‏های روانی دچار گردد، آن را مهار ساخته و از التهاب آن کاسته است و قبل از آنکه انرژی انباشته آن از وجودش سرازیر شود و دامنش را آلوده کرده و بسوزاند، آن را با پاسخ طبیعی و مشروع، بی‏اضطراب و نگرانی، فرو نشانده است. و این نخستین توصیه دین در این مورد است.

ادامه مطلب ...

فراز و فرودهای دوران عقد


معیارهایی که باید مورد توجه قرار بگیرد



ازدواج، مهمترین قدمی است که یک فرد در زندگی بر می دارد. این اقدام ممکن است تمام زندگی یک شخص را از نو بسازد و یا خراب کند، ممکن است وجود و شخصیت شما را بنا کند و یا متلاشی سازد. می تواند باعث رشد هر جنبه از اخلاق شما گردد و یا شما را به انسانی افسرده و شکست خورده تبدیل نماید. بنابراین با توجه به اهمیتی که مقوله ازدواج دارد، لازم است که دختران و پسران در امر انتخاب همسر دقت لازم را مبذول نموده و از طرف دیگر در دوران نامزدی و عقد نیز هشیارتر باشند تا ببینند فردی را که برای زندگی مشترک کاندید نموده اند، به راستی مناسب است و همسفر خوبی است یا خیر؟

ادامه مطلب ...

آن سوی شهوت مهار نشده


آنچه مسلم است این که روابط نا مشروع در شریعت و احکام شرعی از تکلیف مشخصی برخوردارست. اما بنا را بر این داریم تا ببینیم این عدم مشروعیت به چه دلیل است و آیا دارای عواقب منفی بر روح و روان انسان هم می باشد یا خیر؟


پیآمدهای رابطه ی نامشروع برای روح، روان و ایمان آدمی بدین قرار است:

1. از میان رفتن کرامت انسانی و غرق شدن در گرداب شهوتها که خود افزایش مفاسد و جرم و جنایت را در پی دارد.

2. کاهش آرامش روانی و افزایش التهاب و اضطراب .

3. سرپیچی از دستور قرآن و احادیث اهل بیت(علیهم السلام) که انسان را از پیروی هوا و هوس باز میدارند.



ادامه مطلب ...

رابطه جنسی از راه مقعد: نکته های ایمنی و بهداشتی



مقدمه :

از قرنها پیش یکی از راههای مقاربتی، رابطه جنسی از راه مقعد می باشد. طبق مطالعات اخیر، تعداد عمده ای از زوج ها در سالهای اخیر، این روش را در مراحل سکس خود بکار می برند. در نتیجه ی تحقیقی که به روی صد هزار زن انجام گرفته است، آمار نهایی به شرح زیر می باشد:
43% خانمها حداقل یکبار سکس از راه مقعد را داشته اند.
40% از این روش لذّت می برند.
49% سکس از راه مقعد را دوست نداشتند.
باقی افراد نیز، هیچ لذتی از این روش نمی برند.

ادامه مطلب ...